ناگفته های مادر ريحانه جباري از رابطه او با دکتر سربندی | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۷۴۱۷
تعداد نظرات: ۱۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اين روزهـا ريحانه جباري حساس‌ترين روزهاي زندگي‌اش را پشت ميله‌هاي زندان مي‌گذراند. او از هفت سال قبل به اتهام قتل دكتر سربندي بازداشت شد و حالا حكم قصاصش قطعي شده و او زير تيغ قرار دارد. خانواده مقتول بارها اعلام كرده‌اند از خون پدرشان نمي‌گذرند و در صورتي كه ريحانه اسرار پرونده را برملا نكند قصاص خواهد شد. اما در برابر اولياي دم، خانواده ريحانه قرار دارد. مادر او بيش از همه قلبش براي ريحانه مي‌تپد. او اين روزها از هيچ تلاشي براي نجات دخترش فروگذاري نمي‌كند و معتقد است دخترش در شرايطي خاص مرتكب قتل شده است. او كه از اظهارات اخير برخي افراد مرتبط با پرونده سخت برآشفته شده است در گفت‌وگويي اختصاصي با «اعتماد» دريچه‌يي تازه روبه اين پرونده باز كرد.


‌ درباره شرايط خانوادگي‌تان صحبت كنيد. ريحانه فرزند چندم شماست؟

ريحانه فرزند اولم است. من سه دختر دارم. دختر كوچكم دانشجوي كارشناسي رشته حسابداري است. دختر وسطي‌ام دانشجوي كارشناسي ارشد و ريحانه هم ترم سه رشته نرم‌افزار كامپيوتر بود.

اخيرا يكي از افراد مرتبط با اين پرونده در گفت‌وگويي خانواده شما را خانواده‌يي از هم گسيخته معرفي كرده بود. در پاسخ به اين اتهامات چه حرفي داريد؟

من و شوهرم 28 سال قبل با يكديگر ازدواج كرديم. در اين مدت نه او به من خيانتي كرد و نه من به او. من دانشجو بودم. بعد بچه‌دار شدم. تحصيلاتم ادامه پيدا كرد ولي ريحانه را كه دو سه ماهه بود با خودم سر كار مي‌بردم. در اين محيط پر تنش هنر كه خيلي حرف‌ها در آن هست و ساعت مشخص كاري هم ندارد من با شرافت زندگي كردم. مثلا نيمه شب فيلمبرداري بود و من بايد مي‌رفتم. هر زن يا مردي كه بخواهد خانواده‌اش را هم نگه دارد بايد برنامه‌ريزي خوبي داشته باشد كه هم خانواده و هم شغلش را نگه دارد. با اين حال من درس خواندم و فوق ليسانس گرفتم. من هم به ريحانه و خواهرهايش گفتم بايد درس بخوانيد چون ما آدم‌هاي ثروتمندي نيستيم و بايد زحمت بكشيم. با اينكه من بازيگر بودم اما اينطور نبود كه درآمد زيادي داشته باشم. در خانواده ما تحصيلات اهميت زيادي دارد و من هم بچه‌هايم را به درس خواندن تشويق مي‌كردم. از آرامش ريحانه كه حالا قرار است برود پاي چوبه‌دار مي‌توانيد بفهميد او در محيط پرتنشي زندگي نكرده است. حرف‌هايي كه در اين باره زده شده دروغ محض است.

‌ برگرديم به تيرماه سال 86. چه زماني فهميديد دخترتان مرتكب قتل شده است؟ اصلا او چطور دستگير شد؟

ساعت 8 شب ريحانه آمد خانه. بي‌نهايت پريشان بود. در تمام عمرم هرگز دخترم را به اين شكل نديده بودم. صبح رفته بود سر كار و ظهر به من زنگ زد كه دكتر سربندي با من تماس گرفته و براي ديدن دفترش قرار گذاشته است. من گفتم زودتر بيا و اين قرار را كنسل كن چون قبلا سربندي تماس مي‌گرفت شماره‌هاي عجيب روي گوشي ريحانه مي‌افتاد و... گفتم آدم ناشناس براي تو خوب نيست.

آيا ريحانه هم شماره مرحوم سربندي را داشت؟

نه؛ تا آن روز رابطه يك‌طرفه بود و فقط سربندي زنگ مي‌زد.

‌ چطور با يكديگر آشنا شده بودند؟ آيا قبلا با يكديگر رابطه‌يي داشتند؟

روزي كه با يكديگر آشنا شده بودند ريحانه با خوشحالي آمد خانه و گفت خدا يك مورد كاري خوب رسانده. من در بستني فروشي با يك مردي آشنا شدم. يك نفر به اسم سربندي را ديدم. جراح است و مي‌خواهد مطب راه بيندازد. و بعد هم مي‌خواهد تبليغ كند و كار چاپي دارد و... خيلي خوشحال و اميدوار بود.

‌ درباره روز حادثه صحبت كنيد.

ريحانه گفت نتوانستم قرار را كنسل كنم. او آمد. خيلي پريشان بود. روسري‌اش را درآورد كه بعد‌ها فهميدم روي روسري‌اش خون بوده و من لك خون را نديدم. گفتم چي شده؟ زد زير گريه و گفت كه مامان من تصادف كردم و با ماشين دوستم زدم به كسي. ريحانه خيلي عشق رانندگي داشت. گفت خيلي خسارتبار بود. گفتم خب اگر با ماشين به ماشين كسي زدي عيبي ندارد. دخترم مي‌خواست من شوكه نشوم و

ذره ذره ماجرا را بگويد. او شام نخورد و خوابيد. ساعت دو نيمه شب بلند شدم ديدم يك مرد داخل خانه مان است. گفتم تو كي هستي؟ ديدم ريحانه هم از اتاقش بيرون آمد. روسري و مانتو تنش كرده بود. نمي‌دانستم چه اتفاقي افتاده. گفتم تو كي هستي گفت من بازپرس هستم. دخترت با ماشين به عابر زده و فرار كرده. او تلفني با ريحانه تماس گرفته بود و گفته بود بيا كلانتري. اما ريحانه گفته بود من چطوري نصف شب بيايم بيرون. ريحانه گفته بود قول مي‌دهم فردا بيام. اما رديابي كرده بودند و آمده بودند جلوي در خانه و زنگ زده بودند به ريحانه و گفته بودند ما پشت در هستيم بيا. وقتي ما خونه بوديم از ريحانه بازجويي كرده بودند. به ريحانه گفته بودند با چي زدي؟ گفته بود با چاقو. همان موقع مانتو و روسري و چاقو را از ريحانه گرفته بودند. گفتند بيايد كلانتري عباس آباد. من ريحانه را دعوا كردم كه چرا به عابر زدي و به من نگفتي. دخترم را دعوا كردم و از خانه بيرون رفت.

‌ نخستين ديدار شما با دخترتان چند روز بعد از دستگيري‌اش بود؟ او اين ماجرا را براي شما چطور روايت كرد؟

بازپرس پرونده آخر شهريور اجازه داد دخترم را ببينم. وقتي ديدمش گفت يك كاغذ و خودكار بدهيد. نامه‌يي نوشت و به ما داد. نوشته بود دوران سختي داشته و...

‌ اصلا ريحانه چرا همراه مرحوم سربندي به دفترش رفته بود؟

ريحانه كلا سربندي را سه مرتبه ديده بود. يك بار اوايل ارديبهشت. بار بعدي چند روز پيش از قتل. و روز قتل. هر سه مرتبه با «ش» بود. مرحوم سربندي روز قتل به تنهايي رفته بود دنبال ريحانه اما كمي جلوتر «ش» سوار شده بود. گفته بود امروز مسير من با تو يكي است و خودم مي‌آيم دنبالت.

ظاهرا چند پيامك هم بين ريحانه و دكتر سربندي رد و بدل شده بود. شما از محتواي اين پيامك‌ها اطلاعي داريد؟

ريحانه و آقاي سريندي چهار پيامك رد و بدل كردند. اولي درباره روز 7/7/2007 بود كه اين اتفاق افتاد. كه ريحانه با علامت سوال جوابش را داد. در دومي ريحانه مي‌پرسد پس منتظر باشم آقاي دكتر ؟ و پيامكي هم سربندي مي‌فرستد كه من نزديك شركت هستم. فقط همين.

‌ برخي به اين پرونده به چشم يك قتل ساده نگاه مي‌كنند اما برخي آن را يك معما تلقي مي‌كنند و آن را داراي يك سناريوي از قبل طراحي شده مي‌دانند. شما در اين باره چه نظري داريد؟

به نظر من اين يك قتل بود. شيطان در هر جايي كه فسادي بر پا شود حاضر است. اين شيطان در آن خانه حاضربود. دفاعي از ريحانه نمي‌كنم چون خطايي كرده اما از عملكرد مقتول هم دفاعي نمي‌كنم. به دليل اينكه يك مرد در ميانسالي و در دوره تكامل يك انسان دختر نوجواني هم سن دختر خودش را برده به جايي كه متعلق به عمه‌اش بود. در ضمن ريحانه به دليل سن دكتر به او اعتماد كرد. اگر ريحانه اين آقا را آورده بود خانه خودمان مي‌گفتيم ريحانه مرد را اغفال كرده و دلبري كرده و چون دختر فاسدي بوده مرد را برده به آن خانه و بعد سر پول دعوا شده و او را كشته. اما اينطور نبود. دخترم براي نخستين مرتبه وارد آنجا شده بود. نمي‌دانم اين حركت مقتول چه توجيهي دارد.

‌ آيا ريحانه قبلا هم با خود چاقو حمل مي‌كرد؟

هرگز اين رسم در خانواده ما نبود. ريحانه در زمان دانشجويي تا قزوين مي‌رفت و بر مي‌گشت و هرگز چاقو نداشت. البته مي‌گفت دوستان گفتند بايد بيشتر مواظب باشي و... اما من مي‌گفتم تو چيزي لازم نداري.

در پرونده درباره پيامكي تحقيق شده كه ريحانه خطاب به يكي از دوستانش گفته مي‌كشمش. شما در اين باره چيزي مي‌دانيد؟

بعد از صدور كيفرخواست داديار اظهارنظر پرونده وقتي به پيامك‌ها رسيد از كيفرخواست ايراد گرفت. گفت يك پيامك فرستاده شده كه مي‌كشمش و چرا در اين باره تحقيق نشده است. نقص پرونده گرفت و دوباره پرونده را برگرداند. بازپرس پرونده دوباره پرونده را بررسي كرد و فردي را كه مخاطب اين پيامك بود بازجويي كرد كه جريان اين پيامك چيست؟ او مي‌گويد من گفتم بيا جايي ببينمت و ريحانه گفته من پدرم خانه است نمي‌توانم بيايم. او مي‌گويد هميشه باباها دردسر هستند و ريحانه مي‌گويد آره فكر مي‌كنم بايد بكشمش. بازپرس پرونده در اين باره تحقيق و اعلام كرد اين پيامك هيچ ربطي به اين قتل ندارد. حالا نمي‌دانم چرا به اين پيامك‌ها دامن زده مي‌شود.

‌ در شبكه‌هاي اجتماعي، كمپين‌هايي در حمايت از دخترتان ايجاد شده و حتي كار به برخي شبكه‌هاي ماهواره‌يي نيز كشيده شده است. شما از آنها كمك خواستيد؟

من اگر اهل كمپين بودم همان سال‌ها اين كارها را انجام مي‌دادم. يك روز شنيدم يكي از راديوهاي خارجي درباره ريحانه حرف مي‌زند. رفتم سراغ مصطفايي را بگيرم. پيدايش نكردم. پيغام دادم نمي‌خواهم پرونده، رسانه‌يي شود. اما پيش از اين روزنامه‌هاي داخلي اين خبر را كار كردند. من ديگر دسترسي به وكيل مان نداشتم. در اين مدت از اسپانيا، امريكا، كانادا و خيلي رسانه‌هاي خارجي برايم پيغام گذاشتند و گفتند مي‌خواهيم مصاحبه كنيم اما من قبول نكردم. به هيچ عنوان با رسانه‌هاي خارجي صحبت نكرده و نمي‌كنم.

‌ شما بارها اعلام كرديد خودتان را به خانواده مرحوم سربندي نزديك مي‌دانيد. چه چيزي مي‌تواند خانواده مقتول را به خانواده متهم به قتل نزديك كند؟

بشريت و محبت مي‌تواند ما را به هم نزديك كند و اينكه اين ماجرا يك حادثه بود. مردي براي آنها پدر بود. براي پير زن پسر بود. بچه من باعث شده آنها از داشتن او محروم شوند. آن فرد رفته آن دنيا اما من از اينكه يك مادري اشك مي‌ريزد ناراحت مي‌شوم. از اينكه پسر نوجواني را مي‌بينم پدرش فوت شده ناراحت مي‌شوم. من مسوولم در مقابل آنها. با آنها همدردي مي‌كنم. من خودم را براي تصميم‌گيري جاي دختر و پسر مقتول مي‌گذارم.

در اين مدت براي جلب رضايت اولياي دم چه تلاش‌هايي انجام داده‌ايد؟

هنوز دادگاه شروع نشده بود. به ما آدرس و تلفن از اين خانواده نمي‌دادند. دستي ما را از هم دور نگه مي‌داشت. من به وكيل اولياي دم دسترسي پيدا كردم. دفعه اول ريحانه يك نامه نوشت كه من براي محروم كردن شما از كسي كه دوستش داشتين از شما معذرت خواهي مي‌كنم. گذاشتيم در قرآن برديم دفتر وكيل. پسر مقتول آمد و صحبت كرديم. او آن روز برخورد خوبي نداشت. ما هم خواهش كرديم و گفتيم ببخش. گفتيم غلط كرده و... هنوز دقيق نمي‌دانستيم چه اتفاقي افتاده است و... اما فايده‌يي نداشت.

‌ نتيجه تلاش‌ها چه بود؟

پسر بزرگ مقتول گفت حكم را اجرا مي‌كنم اما ريحانه را قلبا بخشيده‌ام.

‌ خانواده مرحوم سربندي اعتقاد دارند ريحانه رازي را پنهان مي‌كند. آيا با اين نظر موافقيد؟

ريحانه بايد من را قانع مي‌كرد تا من از او دفاع كنم. من صدها بار ريحانه را بازجويي كردم و فقط كتكش نزدم. بارها به او فشار روحي آوردم كه بگو. اما من را قانع كرد. او دروغ نمي‌گويد و اين حادثه به همين شكل اتفاق افتاده است.

در خبرها اخبار ضد و نقيضي درباره زمان اجراي حكم شنيده مي‌شود. آيا از سوي واحد اجراي احكام دادسراي جنايي زماني براي اجراي حكم به شما اعلام شده است؟

نخير به ما چيزي اطلاع ندادند. همچنان كه درباره توقف اجراي حكم چيزي به ما نگفتند.

‌ حس مادرانه‌تان درباره سرنوشت دخترتان چه مي‌گويد؟

حس من منفي نيست. وقتي شيطان فضا را پر مي‌كند نا اميد مي‌شوم اما ته قلبم هميشه مي‌گم دخترم باز هم به آغوش من بر مي‌گردد. من هم به دستگاه قضايي و هم به دلسوزان داخل نظام اميدوارم. با تمام وجود دعا مي‌كنم.

تنها خواسته من از خدا اين است كه اين بچه به من برگرددو اگر برگردد تا آخر عمرم همه توانايي هايم در اختيارش خواهد بود. اگر هم برنگردد به همه اثبات مي‌كنم كه قصاص ريحانه اشتباه بود.
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۹
غیر قابل انتشار: ۰
سام
United Kingdom
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
13
34
با سلام
و اما بعد
انشاالله که خدا ان مرحوم را ببخشید و به خانواده صبربدهد و باگذشته این خانواده دل این مادرهم با امدن دخترش شاد گردد

ازاوپا
پاسخ ها
فوژان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
12 ساعت هست که روی این پرونده دارم تحقیق میکنم..از دلنوشته های ریحانه بگیر تا تمام مطالبی که تو سایت هست.. اینکه ریحانه داره تحمت تجاوز میزنه واسه خانواده ی مقتول دردناک هست شاید امید داره که اگه اینجوری جلوه بده جای بخشش داره غافل از اینکه تهمت ادم رو بدتر وخشم رو بیشتر میکنه... ریحانه جان واقع بین باش بخدا فکر نکن بجز خانواده ی سربندی قراره کس دیگه ای به دادت برسه به کسی امید نبند تو وهم زندگی کن ..ریحانه جان قتل اتفاق افتاد به هر قصد ونیتی پس بهتره که واقعیت رو بگی تا ابروی ریخته ی این خانواده رو جبران کنی... ریحانه جان در حرفات و دلنوشته هات و گفتارت تو دادگاه تناقض زیاد بود تورو خدا بیا و واقعیت رو بگو تا نجات پیدا کنی میگن بهت امان نامه هم دادن پس نترس ...واقعیترو بگو حتی اگر تحریک به قتل شدی یا هر چیز دیگه...خانواده ی مرحوم سربندی تمنا میکنیم با اعترافات جدید ریحانه فرصت دوباره زندگی کردن رو بهش بدید تمنا میکنم...ریحانه خودت رو به باد نسپار و قوی باش و واقعیت ها رو بگو..
رز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
واقعیت جز این نیست که به عمد سربندی رو کشته و اگه بیاد بگهکه تابلو هست اون یکم امیدی هم که هست از دست میده.. ببینید توی زندان بهش یاد میدن همبندیاش.. ولی خدا کنه رضایت بندن تئ زندان پیر شدبستشه
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
63
24
نظر قاضی پرونده رو که خوندم فهمیدم که قتل عمدی بوده، با عاطفی کردن فضا نمیشه حکم قطعی داد باید به خانواده مقتول هم فکر کرد ضمنا با این بخشش های بی جا دیگه تو جامعه سنگ رو سنگ بند نمیشه.
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
الان متاسفانه همه فکر می کنند که کار تجاوز بوده .اخه توی یه هچین فضایی چطور ممکنه که بشه بخشید ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
11
40
گذشت بخشش بيجا نيست
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
6
34
ازشماخانواده محترم مقتول خواهش مى کنم اوراببخشىد چراکه من نىزىک مادرم ومادررىحانه رادرک مى کنم
mis
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
56
65
دستهای نازنین ریحانه را می بوسم. آفرین به ریحانه قهرمان و پهلوان و دلیر. آفرین به شرافتش. آفرین به مادری که چنین فرزند قهرمانی را پرورش داده. آفرین به زندگی ریحانه. آفرین به همه چیز ریحانه. عاشقتم ریحانه. حتی اگر قصاص بیجا بی شوی اشکالی نداره. ماندگاری عزیزم. ماندگار ماندگار
پاسخ ها
ندا
United States
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
شما حالت خوبه دوستم؟؟!!!

بهتره به دكتر روانشناس مراجعه كني.
دستهاي مهربان يك قاتل را ميبوسي؟!! كدوم دستان مهربان؟! طرف آدم كشته حالا علتش هرچي كه بوده اين خانم يك قاتله و ابلته يك دروغگووووو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
حالت خوبه فکر میکنم شما این خانم را با ((کزت))اشتباه گرفتید درضمن به خودت مصلت باش حیجان زیاد برای قلب ضرر دارد
ناشناس
United States
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
این چه شرافتیه که از پشت سر با چاقو یکی رو بکشی؟ قضیه مثل ادعای تجاوز یوسف به زلیخا ست.
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
34
22
به نظر من هم اين خانم قاتل هست و از شواهد اينطور استنباط مي شود كه حكم هم منصفانه است .
ولي از خانواده سربندي عاجزانه تقاضا دارم خودشان را از لذت بخشش محروم نكنند .
Rashin
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
17
58
ریحانه اگر میزاشت اون مرد بهش تجاوز کنه خوب بود؟ شما اگر تو اون موقعیت قرار میگرفتید چیکار میکردین؟
پاسخ ها
سعیده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تجاوز کجا بوده با هم دوست بودن قبلا رابطه داشتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
شما از کجا خبر داری؟
نکنه واسطه بودی؟
......!
United States
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
راست میگن تو از کجا میدونی؟؟؟
هزار تا شایعه راجع به این بدبخت در اوردن
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
6
25
سلام
ریحانه مطمئنم بی دلیل نکشتتش اگه عاقلانه فک کنید صد درصد دلیلش محکم بوده مگر اینکه مریض بوده باشه که نیست ولی خانواده سربندی هم چون مردم زیاد اسرار میکنن از جاشون در رفتن در ضمن لذت بخشش بیشتر از فوت پدره نبخشیدن تا آخر عمر عذابش باهاشونه اونا هممیشقاتلانوادهنارهامچینیزاییوخشیدنلآنررامشاملستنرکیکنمخششو
ططناز
United States
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
13
39
طبق شواهد و مدارک و همه چیز ایشون در مقابل تجاور از خودش ذفاع کرده. و حقش اعدام نیشت.
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اها. بعد شما از وسط ایالات متحده به صورت دورکاری توی بایگانی دادگستری ، ینی همون شعبه ای که این پرونده توش بوده کار می کنی ؟ پس این مدارک کجا ان بده ببینیم .
یاس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
39
15
ریحانه قاتله همه شواهدمبنی برقتل عمده نه دفاع ازخود پس به سزای اعمالت میرسی امیدوارم روحت بعداز حکم آرام بگیرد
مهسا
United States
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
19
49
ریحانه جان تو از شرافت یه دختر دفاع کردی ما بهت افتخار میکنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
5
43
قتل یا دفاع از خود را خدا میداند،ولی مشخصا اعدام مشکلی از کسی حل نمیکنه !ریحانه آدم علیه السلامی نبودو البته دکتر هم واسه نماز جماعت دختره رو نبرده خونه!! امیدوارم روزی عاقلانه با جرایم برخورد شود!!
سعید روحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
44
16
من هم جای خانواده مقتول بودم از خون عزیزم نمی گذرم
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
بابا باهم دوست بودن.. ریحانه از اینکه قرار بوده دکتر ماشینشو بهش بده که با دوستاش بره بیرون و نداده عصبانی بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
چه عزیزی دختره مرض داشته اونو بکشه حتما کاسه ای زیر نیم کاسه بوده
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
شایدم واقعا مرض داشته . شایدم سهوی بوده .
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
دست نوشته های ریحانه رو بخونید و انقد تهمت نزنید ؛ هرچند بنظر میاد همین امیر؛ از اعدام دختر بیچاره؛ کم ذینفع نیست!!!
......!
United States
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
همیشه قصاص اخرین راه نیستتتتتتتت.....................................
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
4
11
فکرنکنم قصد تجاوز داشته داشته ولی بهر حال از خون او بگذرند بگذارند خدا خودش حکمش را اجراکند چون خدا بهترین حاکم این دنیاوان دنیاست
ناشناس
Australia
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
1
29
ای کاش از اول حواسمون باشه ک ب کجاها داریم میریم .
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
خیلی حرفت کلی بود . از اون چیزایی که پای هرررررررررر خبری میشه نوشت .
سحر
United States
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
1
21
فقط خدای بزرگ حقیقت ماجرا رو میدونه و لا غیر.بیجا قضاوت نکنیم.هر کس چه در این دنیا و چه در اخرت جزای اعمالشو میبینه من شمادکتروریحانه.فقط امیدوارم ریحانه بخشیده بشه بخاطر مادرش چون اون این وسط هیچ گناهی مرتکب نشده که بخواد مرگ فرزند مجازاتش باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
12
27
افرین بر تو ریحانه جان که از شرافتت دفاع کردی
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
ریحانه جان شما شرافتش رو قبلا در روابط نامشروع با دیگران از دست داده بوده با اعترافات خودش، سرویس ...
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
4
10
خانواده سربندی ببخش اگر ریحانه گناهکار باشد مطمئن باش عذاب وجدان رهایش نمی کند . هیج وقت تصور نکن که با ببخشش قبول کردی که پدر دچار اشتباه شده . هر انسانی دچار اشتباه میشود .
ناشناس
United States
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
6
7
ریحانه اسیرشیطان شدواشتباه بزرگی رامرتکب شد.قصاص حق است.خانواده محترسربندی.به بزرگی خودتان عفوفرماییدوازخطایش بگذرید.خداوندرحمان ورحیم است.جباراست.عفوشماراجبران خواهدکرد.العفوعندالقدرة.خداوندبه شماصبرایوبی ببخشاید.انشاءالله.
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
خودتو جای اونا بزار . اگه به پدرت چنین تهمت وحشتناکی می زدند عفو می فرمودی ؟!!!!!!!!!
شيوا
United Kingdom
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
4
8
با رسانه اى شدن اين پرونده خانواده محترم سربندي افتخار الگو بودن يك جامعه را دارند،، بياييد و به خدا واگزارش كنيد، و اميدوارم روزي ريحانه هم از شرمندگي نه از اجبار، پاسخ پرسشهايتان رابدهد.
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
5
14
با قصاص خانواده قاتل به چه چیزی میخوان برسن؟؟ غیر از اینکه یه خانواده دیگه رو مثله خودشون داغدار میکنن؟؟ گیرم امروز ریحانه قصاص شد, حال و روز خانواده مقتول نسبت به روز قبل چه تفاوتی میکنه؟با بخشش ریحانه دعای میلیونهانفر پشت خانواده مقتول و آمرزش مرحوم انشالا
ناشناس
United Kingdom
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
7
لذتي كه در بخشش هست در انتقام نيست
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
10
4
به نظر من چون هیچ دلیلی برای بی گناهی ریحانه نبوده و طبق بررسی های بنده ریحانه برخی واقعیات راکتمان وپنهان کرده وپاسخی نداده حکم درنظرگرفته عادلانه میباشد.ولی بسیارناراحتم چون این پرونده همچنان مشکوک است.
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چون دوبار نوشتی دو بار لایک کردم دی:
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
8
5
به نظر من چون هیچ دلیلی برای بی گناهی ریحانه نبوده و طبق بررسی های بنده ریحانه برخی واقعیات راکتمان وپنهان کرده وپاسخی نداده حکم درنظرگرفته عادلانه میباشد.ولی بسیارناراحتم چون این پرونده همچنان مشکوک است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
15
5
اینا همش دروغه ریحانه اولا باکره نبوده دوما با خیلیا دوست بوده سوما با همین دکتر خیلی نزدیک بودن و رابطه داشتن حتی اگر برین به سایتای دیگه میبینین که ریحانه میکگه من اونو تامین میکردم اونم منو (جنسی
رهگذر
United States
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
5
16
هرچی بوده موضوع شهوت بوده..اما اینکه یک نرد متاهل با یک دختر 19 ساله چیکار داشته..! هرکی خربزه میخوره پای لرزشم میشینه
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
خوب داشتن در مورد دکوراسیون خونه کار می کردن . چرا چرت و پرت می گی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
25
11
تابلو بوده قتل عمدی بوده یکی نیس بگه تو مادر خوبی بود دخترتو جمع میکردی با مردای مردم رابطه بدقرار نکنه با پای خودش رفته ...الکی تهمت تجاوز زده که ببخشنش.....هم ابرو بک مردرو برده هم توقع بخشش داره
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
دقیقا
سید عبدالعظیم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
15
5
انسانی که به هر دلیل به تن فروشی تن می دهد مردهای بیش نیست مرده را کشتن ؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
3
15
سلام متاسفانه ریحانه دیروز اعدام شد
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
14
5
قصاص ب حق بود
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
7
16
دوستان آخه این حرفا چیه میزنین ؟شمااز کجا میدونین ریحانه دختره بدی بوده و تن فروشی میکرده؟ همچین تهمتایی جوابش سخته از خدا بترسین . ما ن میتونیم بگیم اشکال از مردس ن دختره ما ک اونجا نبودیم .بودیم؟ ی درصد فقط ی درصد فکر کنین ک واقعا حق باریحانهاشه
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
عزیزم کسی اونجا نبوده.اما بازپرسا تحقیق کردن!!!!!!!!! رابطه داشته دیگه قبلا.
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
6
16
سلام. من ایمان دارم که موضوع تجاوز نبوده . اما سواستفاده از این دختر صددرصد وجود داشته چون دلیلی نداره مدام به این دختر اس ام اس داده بشه و یا غیرمنتظره بخواد این خانم رو تا جایی برسونه . البته این سزای یک مرد هوسران بوده .
سحر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
2
21
کاملا مشخصه که سربندی مقصر بوده ،
حميد موسايي
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
11
پس يكنفر بگويد انگيزه قتل چه بوده است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
16
2
باید اعدام میشد
محبوب
United States
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
7
16
ریحانه عزیز تاابد نام ویادتودرذهنم خواهدماند,من وتوهردوازیک جنس ویک جامعه,منم جای توبودم همین کارومیکردم,خیلی حرفاگفتنی نیست,روحت شادویادت جاوید,,,
پاسخ ها
من
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
شمام جای ایشون بودین با یه مرد میرفتین خونه؟ جالب
بی نام
United States
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
19
بعضی از دوستان میگویند ایشون تن فروشی کرده یا قبلا با این بابا رابطه داشته، آخه اگه هر کدم از اینا باشه چرا ریحانه باید سربندی رو میکشت؟وقتی قبلا رابطه داشتن دلیل کشتنش چه بود؟!وقتی ریحانه قصد خود فروشی داشت دلیل کشتن سربندی چه بوده؟ایمان خود را نسوزید همه مایمیریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
7
به نظر من سر بندی خلاف کرد چوبشو خورد ریحانه هم خلاف کرد چوبشو خورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
4
13
واقعا متاسفم كه ريحانه اعدام شد
مهندس ارشد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
5
21
اگر واقعاً ریحانه مجرم بوده(شخصاً بعید می دانم) خانواده مقتول با کشتن ریحانه دیگر فرقی با او نداره و اگر بیگناه بوده که دست به قتل عمد زده اند.
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چرا فرقی با او ندارن ؟ اون بی دلیل شخصی را کشته بود در حالی که اون ها جلوی زندگی یک قاتل دروغگو را گرفتند . اگر تهمت ناروا بش نمی زدند خوب میشد یه کاری کرد .
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
جناب امیر، حتی اگر فرض کنیم که گناهکار هم بوده اولا که خیلی جوان بوده و یک قتل انجام داده ولی در مقابل خانواده سربندی جاافتاده بودند و وقت کافی برای تصمیم درست داشته اند و با هفت سال زندان به علاوه قتل قصاصش کردند.
ناشناس٢
United Kingdom
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
2
13
خودتونوبزاريد جاي اون دختر فقط...
ناشناس
United States
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
11
نمیدونم واقعیت چیه قضاوتی هم نمیکنم...
اما حقش قصاص نبود....
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بود برادر بود .
ناشناس
United States
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
13
من نمیدونم واقعیت چیه هیچکس نمیدونه برای همینم هیچ قضاوتی نمیکنم...
اما اینو میدونم که حقش قصاص نبود...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
1
13
ای وای بر ما انسانها که بدون تحقیق و مطالعه نظرات احساسی و غیر منطقی میدیم . من اینو میدونم که نمیشه یک طرفه قضاوت کرد . هر کسی رو باید از زاتش شناخت .
فاطمه
United States
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
3
15
جلال سربندی تصمیم تان متاسفانه میلیون ها انسان را در سراسر چهان متاسف کرد هر دو طرف قربانی همان آمرانی شدید که سناریو را نوشتند در آینده ای نه چندان دور به کودکت چه خواهی گفت؟ تو را چگونه خواهد شناخت پدری با قلبی پر از خشونت ونفرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
من هم بودم مطمئنا همین کار رو می کردم .

تاسف نداره . کسی که کار احمقانه ای می کنه باید تاوان پس بده .
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
6
13
چ سودي كردن خوانواده سربندي براشون متاسفم.بخصوص پسر ارشدخانواده
ناشناس
United States
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
14
سلام خیلی این پرونده پیچیده است.من فقط دارم به این فکر میکنم که چرا اون نفر سوم انقد نقشش کمرنگه واسه همه!!! واقعا یعنی این رضا شیخی پیدا نشده؟؟؟؟؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
17
8
ریحانه ها که برای پول هرکاری درجامعه میکنن کم نیستن مقصرآن مادری است که وقت برای تربیت دخترش نگذاشته حالاهم مستحق عذاب است .آنها حتی حاضرنشدندواقعیت ماجرارابگوییند وخودراپشت پرده دروغ تجاوزپنهان کردند ومظلوم نمایی کردند وبه آبروی خانوا ده آن مرحوم فکرنکردند.
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
2
10
خدا رحمتش کنه.آمین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
2
11
ریحانه جان روحت شاد یادتت برای همیشه گرامی باد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
10
ریحانه جان روحت شاد یادتت برای همیشه گرامی باد.
ناشناس
United Kingdom
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
9
1
به نظر من هردوشون به تساوى مقصر بودن
و اميد وارم خدا هردو شونو ببخشه
ناشناس
United Kingdom
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
6
به نظر من هردوشون به تساوى مقصر بودن
و اميد وارم خدا هردو شونو ببخشه
ولى يك اشتباه باعث شد مادرانشون طفليا داغدار بشن خدا
به مادرانشون صبر بده خيييييلييييي سخته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
3
9
هردومقصربودندحکم هم شرعی بوده وهم قانونی ولی خانواده سربندی میتوانستند باگذشت به گفته معصومین لذت بیشتری ببرند ورحمت ومغفرت رابرای پدرشان به ارمغان بیاورند وابروی رفته پدرشان رابرگردانند ما هم متوجه ایم که ریحانه قتل کرده ومقسر است درمسائل وهم سربندی اما تفکر دختر19 ساله بامرد52 ساله همسردار یکی نیست
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اما اون ها به پدرشون تهمت خیلی بدی زدند .

اگه قبول می کردند ینی تهمتش رو قبول داشتند .
تقوی باباولی
United States
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
3
10
حکم خیلی زود اجرا شد به این چنین ماجراها باید زمان بیشتری می داد.با همه توضیحات بی تقصیر بودن اقای سربند جای ابهام ماند میاسفانه فرزندان اولیای دم نه اینکه با قصاص قانع نشدند بلکه عذاب وجدان هم دارند .
پاسخ ها
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
دیگه از هفت سال هم باید بیشتر می شد ؟
سميه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
3
13
به نظ من اوني كه مرده بود رفت حالا چه ريحانه با گناه بوده چه بي گناه ولي ما نبايد حق زندگي كردن رو از يه دختو جوان بگيريم.اگر درصدي اون دختر بي گناه بوده مي دوني چه فاجعه بزرگيه؟؟؟من يه دخترم و مي فههم اون دختر چي كشيده.
پاسخ ها
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
حق با توست سمیه جان
کی می تونه بفهمه که یه دختر در چنان شرایطی چطور دست و پاشو گم می کنه!!
اصلا یه مرد متاهل با اون سن براچی باید دختره رو میبرده خونه عمه ش؟!!!
چرا یه جای عمومی بردش؟!
یکی پاسخ بده!
عدالت کور
United States
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
6
16
ﺩﻳﺸﺐ ﺭﻳﺤﺎﻧﻪ ﻧﻤﺮﺩ ﺭﻭﺡ ﺍﻭﻥ ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻩ ﻓﻘﻂ ﺟﺴﻤﺶ ﺭﻓﺖ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ، ﺩﻳﺸﺐ ﻣﺎﺩﺭﻱ ﻣﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺭﻭ ﻛﺮﺩ،
ﺩﻳﺸﺐ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻳﻚ ﻣﻠﺖ ﻣﺮﺩ،
ﺩﻳﺸﺐ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻧﻬﺎﻱ ﺳﺮﺯﻣﻴﻨﻢ ﺳﻮﺧﺘﻨﺪ
پاسخ ها
کاوه
United States
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
گل گفتی.
حمید
Singapore
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
1
11
به نظر من همیشه کسی میمیره بیشتر مقصره. فقط خدا میدونه مقصراصلی کیه ولی مطمئن باشید سربندی یه کاری کرده که کشته شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
4
10
.
فقط میتونم بگم دلم نمیخواد مرگ یه انسان به دست من باشه.چون انقدر گناه کردم که نمیدونم تصمیمم درسته یا نه.
و این یه هفته ففط دلم به حال خدا سوخت که ما بنده هاشیم
بنده های نامردی که فقط انتظار بخشش دارن ولی خودشون پر از کینه هستن.متاسفم
پاسخ ها
يک ناشناس ديگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
عجب صبري خدا دارد اگر من جاي او بودم
همان يک لحظه ي اول که اول ظلم را مي ديدم از مخلوق بي وجدان جهان را با همه زيباي و زشتي به روي يکدگر ويرانه مي کردم
آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
0
8
لعنت بر شیطان
Rayan
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
1
17
اقاي ٥٠ ساله با زن و بچه !!! چرا اصلا با يك دختر ١٩ ساله باشه !!!! گيرم كه اعتراف ميكرد خودش خراب بوده ، خوب اون اقا چرا بايد دنبال اين چنين دختري مي بود !!!!
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
1
16
خرید سربندی از داروخانه فراموش نشه تو ابمیوه هم قرص اسهال نبوده چون دیفنوکسیلات رو تو اب حل نمیکنن میندازن بالا و یه ابم روش اگه خانواده سربندی به خرید پدرشون توجه میکردن که هیچ شکی در ان نیست شاید الان دختره زنده بود.
ناشناس
United States
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
9
فهمیدن این که یک مرد خودت رو واسه کارت می خواد یا نه کار سختی نیست. این همه شرکت باسابقه در زمینه ی طراحی، چرا باید سراغ یک دختر جوان و بی تجربه بری؟ مشکل دخترها اینه اصلا براشون مهم نیست طرف زن و بچه داره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
1
9
در هر صورت دو طرف مقصرن ولی کشتن یه نفر خیلی بده سومین اشتباه را خانواده سربندی مرتکب شدن که نبخشیدند ودختر جونو دار زدند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
1
10
لطفا از چیزی که خبر ندارین الکی حرف بیخودنزنین واسه دختر بیچاره حرف در نیارین شمام اگه شاید جای اون بودین همین کارو‌میکردین ریحانه بیجاره برید خودتونو‌جم‌کنین
ناشناس
United States
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
2
14
به نظر من جون را خدا داده و فقط خود خدا هم باید حق داشته باشه تا اونو بگیره. اگه ریحانه بیگناه اعدام شده باشه خانواده سربندی روز قیامت برای کشتن یک دختر در عنفوان جوانی چیجوری میخواد جواب پس بده ؟
شيدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
1
12
به نظر من بايد اينو در نظر بگيريم كه هرچندم بگن دختر بدي بود اون فقط ١٩ سال داشته اونم ١٩ ساله ي ٧ سال پيش نميفهميده نبايد اعدام ميشد زندانيش ميكردن ١٥ سال نميگم مقصر نبوده بوده اما اتفاقيه كه افتاده حالا به كي چي رسيد كه اعدام شد؟بايدصبرميكردن.پرونده.كامل.شه.بعد.حكم.بدند
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
12
1
خیلی جالب است . یک مرد با نماز و با خدا را اول می کشند ، بعد به دلایل مزخرف می گویند که قتلش اشتباهی بوده ، بعد که دروغشان آشکار می شود می گویند به او تهمت تجاوز می زنند و وقتی باز هم دروغشان آشکار شد التماس میکنند
اعظم از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
3
12
این آقای امیر خیلی آتیشش تنده و انگار از این اعدام کیفور شده!!!
یه مرد باخدا براچی باید دختر جوونو می برده خونه عمه ش؟! چرا یه جای عمومی مثل دفتر کارش نبرده؟!
دختر 19ساله چرا باید پی کشتن مردی به اون سن باشه؟!
با این ابهامها آبرویی به خانواده مقتول برنگشته
پاسخ ها
کاوه
United States
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
very like
ناشناس
United States
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
10
دوستی یا رفت و آمد یا کار سربندی مقتول با یک دختر 19 ساله کلا مشکوک و زیر سئوال هست ریحانه به چه انگیزه اینقدر از این مقتول کینه داشت که این چنین فجیع او را کشته است. بلی ریحانه قاتل هست ولی چرا؟
سیمین
France
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
7
2
دختریکه سابقه رابطه جنسی داشته برای مقابله حتی در برابر تجاوز هرگز تا حد قتل یک انسان پیش نمیره بعدش اگر ریحانه حق داشته بعد از قتل فرار میکنه و نمیمونه تا به همسایه ها بگه این اقا قصد تجاوز داشته؟
قتل حتی برای دفاع از خود کار هرکسی نیست
پیمان
United States
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
9
به همه دوستانی که از سر ندونستن اظهار نظر می کنند ،پیشنهاد می کنم چیزی نگن،چون من هم قبل از اعدام ریحانه فکر می کردم اون مقصر هستش،ولی الان که فهمیدم بی گناه بوده ،بخدا دو سه روزه چنان حالم گرفته است که خدا می داند،هر شب گریه می کنم.
مومي
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
4
1
فقط خدا ميدونه جريان از چ قراره ب جاي اين همه قضاوت نا بجا بيايد واسه شادي ارواحشون دعا كنيم چون همه ي انسانها جائزالخطا هستن خدا به خانوادهاشون صبر بده وروحشان شاد ;:;:;
مومي
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
3
2
فقط خدا ميدونه جريان از چ قراره ب جاي اين همه قضاوت نا بجا بيايد واسه شادي ارواحشون دعا كنيم چون همه ي انسانها جائزالخطا هستن خدا به خانوادهاشون صبر بده وروحشان شاد ;:;:;
niloo
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
5
بااین حرفاتون دل یه مادرراخو ن میکنین
توروخدااین حرفهارانزنین.معلومه ریحانه مقصراصلی نبوده.پس فقط دعاش کنین.همین.این حرفادیگه فایده ای نداره
ناشناس
United Kingdom
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
5
مقتول هم بقدر کافی مقصر بوده
روناك
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
1
3
ريحانه جان عزيزكم روحت ارام وازاين به بعد ارام بخواب هيج كاره خدا بي حكمت نيست تودرميان اين ادميان درزمين كه درهمه جا اظهارنظرميكنند وخدايي ميكنند جايي نداشتي جاي تو دراسمان ونزد خدابود راحت شدي ازهمه جيز وتاابد درقلب من جا داري
بي انتها
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
1
به خدا پناه ميبريم
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
لطفا برین طریقه صحیح نوشتن رو یاد بگیرین بعدقضاوت کنین...همین...
مائده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
2
یه سوال .. به نظرتون چرا باید ریحانه اونو بکشه؟
الهه
United States
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
سلام
الان ریحانه قصاص شده یا نه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
1
حرف مفت نزنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
ساکت. سلام به نظر من برای اعدام زود بود چون اگر پرونده کامل میشد یه بیگناه بیشتر زندگی میکرد وجگر مادرش دیرتر میسوخت
نجابت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
ساکت. سلام به نظر من برای اعدام زود بود چون اگر پرونده کامل میشد یه بیگناه بیشتر زندگی میکرد وجگر مادرش دیرتر میسوخت
نجابت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
ساکت. سلام به نظر من برای اعدام زود بود چون اگر پرونده کامل میشد یه بیگناه بیشتر زندگی میکرد وجگر مادرش دیرتر میسوخت
نظر شما
نظراتی كه حاوی توهین و مغایر قوانین کشور باشد منتشر نمی شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
عکس روز
خبر های روز